Na heel wat omzwermingen door Europa, en Zuid-Amerika, met ons rugzakje op, slapend in een klein tentje….waren we toe aan iets anders. Onderweg zagen we weleens mensen met een busje, of iets luxer, een echte camper onderweg…dat leek ons ook wel wat.

Dus gingen we eens rondkijken, en viel ons oog op een VW-bus, een diepblauwe Carthago, bouwjaar 2000, de laatse buscamper door Carthago gebouwd. Met een hefdak……..wat een luxe na al dat tentgebeuren.

Onze eerste reis ging naar Griekenland, waar we een maand van hot naar her “scheurden”…fantastisch!!! Niets, niet de grootste camper, kon aan ons busje tippen…we waren de koning te rijk.

Aansluiten gingen we gelijk maar naar Spanje en Portugal, met ons busje slopen we door de kleinste gaatjes, vreselijke hobbelpaden, onder de olijfbomen door……noem maar op.

We trotseerden de Sierra Nevada, overleefden de hitte in Andalusie en gingen Back to Basic in de provincie Alentejo in Portugal……..heerlijk tussen de nieuwe hippies, jonge lui die in hun camperbus wonen….dit beviel ons wel.

10spanje2007

Na een poosje werden de reizen steeds langer, van enkele weken tot enkele maanden, de bus voldeed niet meer…..steeds die bank tot bed maken, en bij aanhoudende regen werd het ons toch wel wat te krap….dan maar kijken naar een iets grotere bus…het werd een Pössl Duo…..de grootste vergissing van ons leven (wat camperen betreft), hoewel we er toch een leuke reis mee hebben gemaakt….en ondertussen mijmerden over ons Volkswagenbusje dat het toch zo goed deed…….

11spanjeportugal2009

Weer thuis zaten we met een dilemma….bij de dealer bleek dat ons VW-busje al verkocht was…ja, daar reed nu een andere bofkont mee………en nu……deze in ieder geval te koop zetten, of inruilen, en inruilen dat werd het uiteindelijk.

We kregen een heel mooi aanbod van een Knaus-Sun-Ti camper, waar we de Pössle probleemloos op in konden ruilen…….wat een droom, een échte camper, met alles erop en eraan!

Image4Wat een plaatje!

Hiermee konden we voorlopig wel vooruit! De eerste reis ging naar Griekenland, heerlijk alle strandjes af….menig zandpad op, om de mooiste, onontdekte strandjes te scoren en weken te genieten van de natuur en de zee…….fantastisch!

Omdat het in Griekenland wat onrustig werd, hebben we onze blik op Portugal gericht. En hier, in de Algarve, maar voornamelijk in de provincie erboven, de Alentejo hebben we het echte camperleven ontdekt…..stonden we met de bus hoofdzakelijk op een camping, en af en toe op een camperplek……nu weten we niet eens meer wat een camping is!                                                        0088           0713

Vooral Cor is een echte avonturier, geen pad is hem te gek, of te slecht, gaten in het astfalt, hobbels, kuilen, zand of modder…..ik moet menigmaal slikken, maar hij gaat ervoor……sneeuwkettingen bijvoorbeeld hebben we altijd bij ons, niet om door de sneeuw te baggeren, nee, om, als het nodig is, uit de modder te komen…….en ja, met de VW-bus hebben we dat zelfs al gedaan……

Onze Knaus was ons huisje op wielen…..maar toch…na 4 jaar….is het weer tijd voor een andere camper….met iets meer slaapcomfort en een ruimere douche……dus zijn we nu de trotse eigenaren van een Hymer SL 674 Silverlline…….